Bezoek Lodi Park...nog een laatste gezamenlijke avondmaaltijd....en dan naar de luchthaven

Delhi, dinsdag 23-10-2012

Vanmorgen heb ik samen met Mary en Corry een bezoek gebracht aan het schitterende Lodi Park. Het is een geweldige rustige locatie midden in het drukke Delhi. Met een motorriksja zijn we er heen gereden. Ongeveer 8 km en met het zeer drukke verkeer ben je dan toch al gauw een 25 minuten onderweg. Met een goede onderhandeling met de chauffeur hebben we 90 roepies betaald (Euro 1,60). En dat deel je dan met z'n drieen. Ongetwijfeld zal een Indier veel minder betalen.

We hebben er heerlijk gewandeld en gekeken naar de uit de 15e eeuw daterende tombes van de Lodi familie. Een heel mooie watervijver.

Alles schitterend gelegen in die mooie tuinen. Er zijn verschillende soorten bomen en planten en hele grote gazonnen. Heel oude dikke bomen zorgen voor de schaduw.

Ook zijn er vele vogels te bewonderen. Binnenin het park is het een nationaal Bonsai bomen gedeelte aangelegd. In alle soorten en maten worden deze bomen zeer zeer zorgzaam onderhouden. Het valt meteen op dat je hier weinig westerlingen vindt, en eigenlijk alleen maar Indiers. Ze zitten vaak gezamenlijk in een groepje te babbelen. Een paar verliefde stelletjes....maar ook joggers.

Na een complete wandeling heb ik Corry en Mary afgezet in Janpath. Zij gingen kijken in een winkeltje naar Thangka's. Dit zijn oude kleden die zijn beschilderd d.m.v. een uniek schildermethode. Ze zijn hierdoor heel kostbaar. Ik ben doorgereden naar ons hotel. Even opgefrist.....de reistas nog eens even gechecked. Een paar dingen heb ik voor het vertrek voor vanavond er uitgehaald, wat andere dingen er ingestopt. Dadelijk ga ik lunchen met Spencer, en nog een laatste paar boodschapjes doen.

Met Spencer nog effe wat winkeltjes af....da's altijd heel erg leuk.....behalve toen het plotseling begon te waaien. Een grauw gelige lucht kwam op ons af...zag er angstaanjagend uit. Spencer en ik zagen Indiers naar wat steegjes vluchten. Dat deden ze natuurlijk niet voor niets! Wij besloten om maar hetzelfde te doen. We stonden met onze rug tegen een muur als beschutting voor de plotseling opkomende zandstorm.....toen werd het ineens heel erg donker....bliksemflitsen en donderslagen waren te horen en heel grote druppels vielen naar beneden. De wind was plots gaan liggen en we besloten toen om snel terug te lopen naar ons hotel. Daar aangekomen begon het te stortregenen...en in een mum van tijd stond onze straat helemaal blank.....

(Straten staan blank na een hoosbui, Hotel Ajay in Delhi)

We hebben vanavond gezamenlijk gegetenop het dakterras van Hotel/restaurant Metropolis hier in de buurt.

Het is onze afscheidsavond. Nog een laatste keer samen eten voordat we naar de luchthaven vertrekken. Op Yvonne na waren we compleet....waar is Yvonne...? Iemand wist te vertellen dat Yvonne nog naar een winkeltje terug was gegaan. Spencer besloot om haar te gaan zoeken. Hij was maar net weg, of Yvonne kwam er aan. Gelukkig kort erna was ook Spencer weer terug. We hadden elkaar heel wat verhalen te vertellen op deze leuke afscheidsavond.Heerlijke gerechten staan hier op het menu. Ik koos voor de schotel Biryani....dat werd smullen!! We beseften met z'n allen dat dit onze laatste avond was......

Onze taxi komt om 21.00 uur ons ophalen voor het vertrek naar de luchthaven. We landen, als alles meezit, morgen rond 09.00 uur in de ochtend (Nederlandse tijd).

Dit was het dan voor nu.....tot morgen allemaal!!!