Gisteren uitrustdag en vandaag 03-10-2012 grotten van Ellora

Ellora, 02-10-2012 Uitrustdag

Gisteren (dinsdag) een heerlijke uitrustdag. Een dag om heerlijk te acclimatiseren. Om 08.45 uur opgestaan. Buiten mijn yogaoefeningen gedaan op het gras. Heerlijk zonnetje. Internet hebben ze gelukkg tegen een redelijke prijs. De webbrowser hier ondersteunt helaas geen images. Het is dus voorlopig even niet mogelijk om foto's te plaatsen. Dat kan hopelijk in Varanasi? Nog even gebabbeld in de hele mooie hoteltuin. Hierna nog even in m'n eentje buiten de hotelmuren gewandel. Alles was gesloten ivm met de verjaardag van Gandhi.Toch omringde zich in een mum van tijd 'special friends'. Dat zijn van die mannetjes die van alles aan je willen verkopen...dat was weer lachen en natuurlijk de aanbiedingen afslaan.

Ohja....in de hele omgeving hier, stikt het van de apen...ook op het terrein bij ons hotel. Op de daken, in het gras en ook springend uit de bomen. Onverwacht vaak.

S' avonds lekker gebakken noedels en groenten in een heerlijk sausje gegeten....goed voor de calorietjes..

Laughing

Ellora, 03-12-2012 Grotten van Ellora

(Grotten van Ellora)

Vanmorgen ontbeten en om 10.00 uur vertrokken we met onze gids Pankashvoor een bezoek aan de grotten van Ellora.Het grappige is dat de grotten op loopafstand zijn...zo'n 10 minuten lopen...dus lekker dichtbij.Samenzijn we het gigantische terrein opgelopen. Fijn dat we een gids bij hebben. Hij had een zaklamp zodat hij daarmee heel goed kon aanwijzen. Hij kon ook heel boeiend vertellen. Er was ook zoveel te vertellen. Elke grot en muurschildering had z'n verhaal. Zo'n 34 grotten waren te bezichtigen. Hindoe-, Jain- en Boeddhistische grotten. Zeer indrukwekkend vanwege de uitgehouwen beelden. Heel groot(s) en klein. Van allerlei sculpturen...prachtig mooi. De Indiers willen overigens ook graag met ons op de foto. Dus we namen tijd voor wat kiekjes. Verschillende beeldhouwwerken zijn zwaar aangetast door weersinvloeden. De grotten dateren vanaf 700 jaar na Christus.

Voldaan konden we terug...maar....voor diegenen die nog een bijzonder uitzicht wilden genieten konden via een rotspad rondom de tempel Kailash omhoogklimmen.

(Klimpartij naar een mooi uitzicht over de Kailash tempel, grotten van Ellora; op de foto vlnr: Aris Alde en Yvonne)

Aris, Yvonne, Alde en ik hebben deze bijzondere redelijk zware en zwetende tocht ondernomen.De beloning was groot! Wat een uitzicht van bovenaf op de tempel....en wat een uitzicht op de mooie groene tuinen. De klim was soms ook gevaarlijk, want leuningen en afzettingen kennen ze hier niet....maar we waren supervoorzichtig.

Hierna weer rustig en zeer voldaan en bezweet..:)... terug gelopen naar ons hotel. Het is nu 18.30 uur. Zometeen gaan we eten...19.30 uur.

Morgen naar de vallei van Ajanta....we vertrekken dan om 08.00 uur. Dus van tevoren snel een boterhammetje eten...

Dit was het weer voor vandaag...doei!

Groetekus Ron

Guus de Rooij

Namasté Ramdev,

mooi dat je deze impressies op deze manier deelt. Zo kunnen we een stukje meereizen. Het lijkt me heel indrukwekkend. Leuk om te lezen dat ook hier veel 'special friends' aanwezig zijn. In India ben je nooit alleen!

Ans Kolen

Hoi Ron.
Wat ben je toch een bofkont jongen om zoveels moois te kunnen zien en te beleven. Geniet er maar van want voordat je het weet is de mooiere reis voorbij. Ons mam geniet van je reisverslagen ben gisterenavond met haar naar een filmavond geweest in de Reyshoeve. Je krijgt de groeten van haar. Ron tot horens.
Groetjes van Ans de de rest van de familie.

helma

Hoi Ron
weer een fijne dag achter de rug en wij beleven het een beetje mee. leuk hoor. Groetjes Helma en Piet