Enkele tips

Een paar dagen geleden weer een leuk mailtje ontvangen van Maaike. Er was niet zoveel nieuws te melden. Ze is volop bezig om treinen, taxi's en gidsen te regelen. Momenteel is het heerlijk warm in Nederland en het is een klein beetje te vergelijken met India.
Maaike deed een oproep om een klein stukje over jezelf te schrijven, zodat we elkaar al een beetje leren kennen. De eerste ingezonden stukjes van onze medereizigers zijn inmiddels per mail binnen gekomen. Leuk om ze te lezen. Ik zal binnenkort ook mijn stukje insturen.


Het is verstandig om nu eens een beetje te gaan uitkijken naar reistassen/rugzakken. Uit eigen ervaring kan ik mededelen dat je beter een reistas of rugzak kunt aanschaffen i.p.v. een koffer. Tijdens mijn allereerste Indiareis in 2005 sjouwde ik een veel te 'zware' stevige koffer mee. Dat was niet erg handig...zeker niet in de treinen. Een reistas of rugzak kun je gemakkelijker onder je bed kwijt. Op dit moment kun je vrij goedkoop aan zo'n reistas komen. Ook wat kleding betreft moet je een goede keuze maken. Niet teveel meenemen, maar in elk geval wel bedekkende kleding.


Je kunt je op dit moment ook al laten inenten voor Hepatitis A, DTP en Buiktyfus. Dit kun je doen bij de lokale GGD of Travelcare center. Ook kun je daar advies inwinnen voor Malaria tabletten. Iedereen is vrij om daar een keuze in te maken. Sommigen kiezen ervoor om minimaal te slikken. Bijwerkingen van deze medicijnen zijn voor enkelen vervelend maar ..je hoeft er geen last van te hebben. Ikzelf kies voor Paludrine. Persoonlijk heb ik de 2 voorgaande reizen totaal geen last van deze malariatabletten gehad....Na de reis moet je dacht ik nog zo'n 4 weken doorslikken....maar zoals gezegd is het heel persoonlijk. Laat je in elk geval goed inlichten!!


De zomervakantie gaat nu in elk geval beginnen. Een paar medereizigers zal ik nog ontmoeten op 9 juni op de Satyananda Yoga intervisiedag....
Ik kijk in elk geval uit naar jullie ingezonden stukken.


Iedereen...alvast fijne zomerse dagen toegewenst

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!