Zaterdag 24 maart 2012 "Bijeenkomst Indiareis 2012 in Kasteel Tongelaar"

Hiephoera...ik heb er maandenlang naar uitgekeken, maar nu is het zover....de bijeenkomst voor de 'Indiareis 2012'. Met veel zin en plezier ben ik naar Mill gereden om Maaike en de mogelijke andere deelnemers voor de reis te ontmoeten. Er was een hartelijk weerzien en ontvangst met koffie/thee en kasteelkoek. (door Maaike zelf gebakken). Voor mij waren er een aantal oude bekenden, o.a. uit de vorige 2 Indiareizen. Het was heel erg leuk om weer eens een babbeltje te maken.

Maaike gaf veel info over de reis en liet aan de hand van een Powerpoint presentatie zien wat er op het programma staat. Het programma ziet er geweldig uit!! We vertrekken op zondag 30 september via Munchen naar Delhi. Hierna een binnenlandse vlucht naar Aurangabad. We verblijven daar, zoals we op foto's zagen, in een hotel in een geweldig mooi natuurgebied. Daar blijven we 5 nachten; we brengen een bezoek aan de Ellora grotten (wereld erfgoed), Tarun Chandel en Kailasanata Temple. Vanuit Ellora naar Ajanta (wereld erfgoed), een hoefijzervormige vallei met schilderingen. En ook een bezoek aan het mausoleum. Dit is een kleiner soort Taj Mahal. Kan ook niet anders...deze is namelijk gebouwd door de zoon van de stichter van de Taj Mahal.

Deze excursies lijken me geweldig mooi! Het is namelijk een stuk zuidelijker dan de eerste 2 Indiareizen, waardoor de natuur en omgeving er toch anders uitziet.

Na Ellora reizen we op 6 oktober verder per trein naar Varanasi (stad aan de Ganges). Deze stad blijft de moeite waard en om te bezoeken. In mijn vorige verslagen kun je lezen waarom...
Hier blijven we 5 dagen. Een bezoek aan het social centrum van Frans Baartmans, bezoeken van Puja's, ochtend boottocht over de Ganges, bezoek tempels en een excursie naar Sarnath....ik wil er weer naar toe!

We vertrekken dan weer op 12 oktober naar de Satyananda Ashram in Munger. Dat doen we d.m.v. een nachttrein. Met een trein reizen is altijd een belevenis..hahaha..Wel fijn dat het een nachttrein is, dan verliezen we namelijk geen tijd.
In de ashram gaan we de cursus 'Ajapa Dharana' volgen onder de bezielende leiding van Swami Muktidharma en Swami Karma Karuna.

Op 21 oktober vertrekken met een nachttrein terug naar Delhi. Hier nog 2 dagen en daarna op 23 oktober de terugvlucht naar Amsterdam, alwaar we op woensdag 24 oktober aankomen.

Maaike gaf na de presentatie nog heel veel info over paspoorten, visum etc.
Iedereen heeft de tijd tot 14 april om te beslissen of je mee wil gaan.
Ik hoef er niet over na te denken. Ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe onze groepsamenstelling zal zijn. Van sommigen weet ik dat ze meegaan....een paar willen er nog over nadenken.....en dat is goed!

Tsja....dat zal over een paar weken duidelijk zijn, en dan kunnen de vliegtickets worden geboekt.....spannnend!!