Weer terug in Nederland.....Aris besloot om in de ashram te blijven...

Schiphol, 24 oktober 2012

Vanmorgen zijn we na een tussenstop in Zurich om 08.45 uur veilig geland in Nederland. Na een lange nacht reizen is hiermee het einde gekomen van deze bijzondere en geweldig mooie reis. Ik was nog vergeten te melden dat Aris nog 2 weken in de ashram in Munger blijft. Hij gaat daar samen met Swami Muktidharma een rotstuin in de ashram aanleggen. Een hele zware maar zeer zeker mooie klus om te doen, Aris kennende :) Hij is dus niet met ons teruggekeerd naar Nederland.

Op Schiphol namen we van mekaar afscheid, en ieder ging huiswaarts. Ik ging met de trein naar huis. Ineens besefte ik, dat ik mijn OV chipkaart moest opladen, anders kon ik niet reizen. Dus meteen maar zo'n oplaadapparaat opgezocht....en even uitvogelen hoe het ook weer moest. Het viel niet mee om meteen om te schakelen. Dat zal de komende dagen wel opvallen.Na het opladen en inchecken ben ikop m'n gemak met de trein naar huis gegaan. Het is mooi om langzaam de welbekende landschappen weer te zien. Wat me erg opviel waren de gekleurde herfstbladeren aan de bomen.

Ik heb de laatste weken veel prachtige en nieuwe gebieden gezien. De grotten van Ellora en Ajanta waren zeer bijzonder! En ook Varanasi blijft bewonderenswaardig met zijn vele tempels en puja's!

Natuurlijk was ik blij dat ik ook weer oude bekenden terugzag...maar zeer zeker aangenaam verrast om nieuwe reisgenoten te ontmoeten. Sjonge...wat hebben we samen toch mooie gesprekken gevoerd. Het was een fijne groep....!

De ervaringen in de ashram zijn voor mij wel de meest mooie momenten geweest. Eindelijk weer terug bij mijn leermeester Swami Niranjan. Ik heb geweldig genoten van zijn Satsangs (lezingen) en de viering van Navarati. Het zingen van mantra's...vooral tijdens de vuurceremonie. Ook de cursus Ajapa Dharana was bijzonder interessant en leerzaam! Ik heb veel geleerd en vernieuwde inzichten en inspiratie verkregen.

Ik heb gelachen, gehuild, me verbaasd en verwonderd.... Ik voel me zeer verrijkt, bevoorrecht en dankbaar!
Ik moet nog het een en ander verwerken, maar dat gaat ook z'n plekje krijgen. Bovenal ben ik Maaike heel dankbaar voor de hele organisatie en het steeds weer bijsturen wanneer een taxi bijvoorbeeld niet kwam opdraven....Chapeau!

Binnenkort verschijnt hier nog een verslag van de dagen in de ashram. Verder worden de verslagen uitgebreid met tekst en foto's....en de nodige typevautjes eruit gehaald...

Tongue out

Nu ben ik toch wel een beetje vermoeid van de reis en geniet nog heerlijk na van dit reisavontuur.... ik laat alles maarrustig op me afkomen....


Hari Om Tat Sat

Ramdev / Ron

Reacties

Reacties

Marloes

Veilig thuis, heel belangrijk én fijn voor iedereen die achter bleef. Dankjewel voor de verslagen en foto's, je hebt toch de moeite genomen om met slechte verbindingen ons op de hoogte te houden!

Toon & Diny

Graag willen wij je HARTelijk bedanken voor de mooie, leerzame en spannende verhalen die wij met de regelmaat van de klok op deze weblog mochten lezen. Via deze site hebben wij meegenoten van deze mooie en bijzondere reis die ook onze zoon jongste Spencer heeft meegemaakt. Hij zat vol van allerlei prachtige verhalen. Iedereen geweldig bedankt en in het bijzonder Ron en Maaike!!

Guus de Rooij

Goed dat je weer veilig geland bent Ron, nu even lekker uitslapen, de cultuurshock van Nederland weer ervaren...

Adjust, adjust, adjust......

helma

Welkom thuis. Fijn dat je zo genoten hebt en nu weer in het ritme komen van alle dag. Groetjes Helma en Piet

Sandra

Welkom terug in ons koud kikkerlandje.
Mooi om jouw ervaringen in India te lezen.
Ik ben ook erg benieuwd naar de mooie en bijzondere momenten tijdens de dagen in de ashram. Ik houd de site dus nog even in de gaten.
Groetjes Sandra

Nathalie

Namasté Ramdev,
Welkom terug in je 2e home. Sterkte met het acclimatiseren en het wennen aan het weer hier. Maar vooral de cultuurschok. Rust maar goed uit en geef jezelf de rust en de tijd om alle indrukken, inzichten en ervaringen weer te laten bezinken en een plaats te geven. Dank je voor jouw mooie reisverslagen. Ik heb ervan genoten. Krijgen we a.s. maandag een veranderde yoga-teacher te zien of ....?? Nou, ik zie het wel. A.s. zondag heb ik op de internationale dag van de Stilte een stilte meditatiedag op klooster Nieuwkerk. Bijzonder en ik kijk er naar uit. Dus in het inieminnie heb ik ook een heel klein meditatie-ervarinkje. Hihihihih, ja verschil moet er zijn. Maar het is een begin ;-) Till monday x

trude

dank je ron voor je mooie verslagen
warme groeten uit Captetown ZA
namaste

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!